lørdag 17. desember 2011

Flere våpen, mindre spenning



Nyheten om en episodebasert utvidelse av Alan Wake får ikke blodet til å bruse, men bekrefter mistankene mine om at det første eksemplaret traff blinken i mørket. Mer kamp og flere våpen er stikkord som høres mer ut som en fallgruve enn elementene som kunne reddet Wake fra det kjedelige livet som middelmådig krimforfatter.

Ideen om å bekjempe mørke med lys, rense fienden før våpenet igjen kan gjøre jobben er overaskende god, og burde vært utforsket i all sin prakt i det første spillet, hvor de ensformige kampsekvensene fikk alt for stor plass. Når vi klaget på disse var det ikke fordi vi ville skyte mer, men fordi, hvis de i det hele tatt skulle være med måtte gjøres bedre. Når de nå ser ut til å ta helt over, en bølgemodus forteller oss historien om et studio som ser ut til å miste fokus, er det lite igjen av spillet som nesten skremte en ny generasjon av spillere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar